Monday, April 11, 2011

Barang Pelik,Unik n Mahal ade jual kt ebay??

Ha kali nie nk citer ckit psl ebay...actually xtau bnyk pn psl ebay nie tp bole la...setahu ain la kn ebay nie tmpt org bli belah scara online kn..dulu ebay nie  tempat untuk berniaga barang koleksi dan barang yang ssh nk jumpe. tp lps tue berkembang jadi pasaraya online tempat kita boleh menemui segalanya, dari mousepad, dvd, pakaian, barang-barang koleksi hingga kereta dan rumah. kalu kt Malaysia laman yang seakan ebay yang popular ialah Mudah dan Lelong...

Ha nie ain bru tau ade jgk org yg jual brg2 yg mahal, unik n bole dkategorikn pelik..korang nk tgk x???ha cube tgk kt bwh nie ye...


1) Peluru Berpandu Nuklear

Ya, salah satu benda pelik yang dijual di ebay pelancar peluru nuklear. Pemilik pangkalan peluru berpandu antara-benua AS telah menempatkan itu untuk dijual di ebay.
Tanah seluas 57 ekar bekas kompleks Tentera Udara dan 43,000 ruangan kaki persegi “boleh digunakan” dan mempunyai sambungan ke terowong. 90 kaki struktur roket-holding dan mengandungi 2 peluru berpandu juga antara termasuk dalam kawasan tersebut.
Harga yang ditawarkan ialah $US 1.5 juta (£ 750,000).. Wah mmg dahsyat sampai leh jual peluru bpandu nuklear lg...haish....



2) Negara Belgium

Negara Belgium merupakan salah satu negara yang pernah menjadi salah satu benda yang dijual di ebay. Tp sekejap je die dk lam laman ebay pastu xjd nk jual sbbnye twaran mencapai 10 juta euro ($ 14 juta). Pengurus Ebay Belgium, Merica Burin, mengatakan, ‘itu adalah salah satu sejarah yang dibuat oleh Belgium. Belgium adalah negara besar untuk dijual dan merupakan salah satu hal yang memalukan dan melucukan’...Haish mmg memalukn,dieorg xsyg negara dieorg ke ek???mnusia mmg mcm tue...





3) Villa mewah Colani

Dikenali sebagai Villa Colani kerana diilhamkan oleh designer legenda bernama Luigi Colani. Sebuah kawasan mewah di Pulau Majorcam, Sepanyol yang siap dibina pada tahun 2009.
Lebih dari 1,230 kaki persegi diperbuat dari emas 24 karat. Emas tersebut digunakan di kolam renang dan rumah. Pintu Colani eksklusif, serta pintu dengan lima pintu masuk lainnya, semua dihiasi dengan kristal swarovski asli artistik dimasukkan ke dalam panel, sehingga nampak berkilau baik dari luar dan dalam rumah. Villa colani di dijual seharga $ 28.000.000....wah nie kalu duk cnie mmg xselamat coz slalu dperhatikn...alarm mst kena letak keliling rmh coz tkut penceroboh...xnak ain bli huhuhu (duit pn xde sbnarnye nk bli)hikhikhik..





4) Isteri

Ini bukan barang tapi orang. Dalam usaha agar dirinya boleh keluar dari kesulitan kewangan, seseorang di Brazil memutuskan untuk menjual isterinya. Dia menulis iklan dan diposting di ebay, menawarkan isterinya untuk harga pembidaan bermula $ 55. Namun kerajaan Brazil akhirnya mengetahui iklan tersebut dan segera memerintahkan agar iklan tersebut dihapus dari website ebay.Ha nie mmg tindakan paling gler...mmg hamba duit la org neh smpi snggup jual isteri...patut die je kena jual..(tp ade ke org nk beli???) sendri bole pkir huhuhu..





5) Kapal Persiaran

Barang paling mahal yang di jual di ebay adalah kapal pesiaran yang dilelong oleh fort. Lauderdale (fl). Kapal pesiaran mewah ini ditawarkan untuk pelelongan ebay pada 3 november 2006 dengan harga awal sebesar $ 85 juta. Beberapa ciri-ciri luar biasa dari kapal pesiaran ini ialah: Berat 16.000 nm, garaj helikopter, dan empat belas suite vip multi-level dengan pemandangan panorama. wah kalu dpt syok nie tp lam mimpi bole la kowt coz xpyh pki duit...free aje huhuhu..
k la daaaaaaa.....




2 comments:

aLieF si Muncung ManiS said...

haha..isteri pun kena jual..haha..btw,vila tu mmg cantik

aien_nad said...

ye la nk wat cmner die rse die tue xlaku ssb tue jual isteri die...
Vila tue mmg cntek...tp xselamat huhuhu...