Wednesday, June 8, 2011

Mane lagi Ok???

Urmmm...soalan cepugangsa btul..haish ape jawapannye ek.....
Kalu diberi pilihan (memang ade pilihan pun sebenarnye hikhikhik) nak bercinta lepas kawin ke sebelum kawin???
Soalan nie selalu je di tanya oleh sape2 pun.....ha kalu ain la kan, ain pilih bercinta lepas kawin...(hamboi2 ain bukan main lagi ye...iye2 je ntah2.....tekkkkk..)
Banyak tau kelebihannye bercinta pas kawin nie tau ( cewah macam ade pengalaman je ) aiiiiipppp ain bercakap berdasarkan pengalaman orang k..jangan salah faham pulak...x di nafikan ade baiknye n ade buruknye tapi banyak baik dari buruk tau..salah satunye cinta pas kawin nie lebih di redhai oleh Allah coz mengikut syariat yg telah ditetapkanNya...lagipun hubungan itu pun sudah dihalalkan,bahkan Allah menggalakkan kita berkasih kasihan sesama suami isteri...(bukan berkasih kasihan sesama pakwe n makwe..) yang tue dah sah2 lagi terang bersuluh ngan pelita cap ayam HARAM!!! ooopppssss!!!! sori kalu ade yang terase...
Lagi satu yang ain nak bagitahu kalu cinta pas kawin nie banyak yang kita nak bualkan nanti tau..mana nk tanya ape kesukaannye, mana nak tau ape yang x di suke,mana nak tau perangainye macam mane n macam2 la lagi..kalu bercinta sebelum kawin nie haish toksah cakap la semue kite dah tau pasai dia..tup2 nanti pas kawin nak tanya ape lagi??mane manisnye bercinta sebelum kawin nie??semua kita dah tau pasai dia,nak tanya pun tup2 dah xlalu coz dah tau serba serbi..so xde la misterinya kan...xde la surprisenye macam cinta Nora Elena kan (tibe2 je msuk citer nie) hikhikhik...   So korang pkir2 kan lah n renung2 kan lah....

P/s : ain bukan kate bcinta sblum kawin nie xbagus tapi ain lebih menyokong bercinta pas kawin..so pada sape2 yang terase tue sori la ye xde mksud nak sakitkan ati korang..peace no war ( ^ _ ^ )

daaaaaaaaaaaa..........

4 comments:

iskandarzulkarn9 said...

kAlo nk diikutkan..zman dlu2 rmai yg bcinta lpas bkawin kan....
tp kalo zman skg nie..chmstry each other is important...
boleh je mne pun~

aien_nad said...

kan....btul gak tue...tp tgk la mana ygbaik utk dri kita...

Munna said...

lepas kawin....^^

btw, nak jmpt awk join GA pertama sy...sila join yep...

http://gadiskutersayang.blogspot.com/2011/06/munnafendy-1st-ga-dibuka-sekarang.html

aien_nad said...

huhuhu.....k2 nnt ain join (^ - *)